21 Kasım 2008 Cuma

ÇAYIN YANINA İYİ GİDECEK BİR KAÇ TARİF

Cumartesi akşamı arkadaşlarımız oturmaya geldiler. Çayın yanına bir kaç şey çıkarmak lazımdı. Hem menüyü hem tarifleri vereyim yine sizlere.

Sütlü ve Pirinç Unlu Kek
Hazır Pasta altı ile Pasta
Kısır
Yalancı Su Böreği


Sütlü ve Pirinç Unlu Kek





Bu tarifi bu siteden aldım.İlk kez denedim ve çok lezzetli oldu. İşin güzel tarafı kendini çekmesi için keki 1 gün önceden pişiriyorsunuz. Bu da zaman kazandırıyor insana. Gelelim malzemesine;

250 gr. pirinç unu (1 paket)
3 yumurta
1 su bardağı çiçek yağı
1 su bardağı yoğurt
1 su bardağı toz şeker
4 yemek kaşığı kakao
1 paket kabartma tozu
1 paket vanilya

Üzeri için; 1 su bardağı soğuk süt, Hindistan cevizi

Önce yumurtalarla şekeri çırpın. Şekeri eriyince yoğurt ve yağı ekleyip çırpın. Daha sonra pirinç unu, kakao, k.tozu ve vanilyayı eleyerek malzemeye ekleyin. Hepsini güzelce çırpıp yağlanmış kek kalıbına dökün. 175 derece fırında 35-40 dakika civarında pişirin. Pişip pişmediğini anlamak için kürdan batırın. Eğer kürdan temiz çıkarsa pişmiş demektir. Fırından çıkardıktan sonra sıcakken üzerine sütü kaşık kaşık dökün. En son da kekin üzerine hindistan cevizini serpin. Ben tarifi aldığım sitenin önerisine uyarak keki ertesi gün kestim. Zaten ilk çıktığında çok yumuşak, dağılacak kıvamdaydı.

Hazır Pasta Altı ile Pasta





1 hazır pasta altı
1 paket supangle
3,5 bardak süt
2 muz

Pastabanın her 2 parçasını da 1 bardak sütle ıslatın. Kalan 2,5 bardak sütle supangleyi pişirin. Bu arada ben supangle paketlerinde yazdığı gibi kaynayınca içine margarin koymuyorum.(Sağlık açısından) Pasta tabanının yarısına supanglenin yarısını sürün. Üzerine yuvarlak yuvarlak kestiğiniz muz dilimlerini dizin. Pastanın diğer parçasını da üzerine koyup kalan supangle ile pastanın her tarafını kaplayın. Pastanın üzerini isteğinize ve evdeki malzemelerinize göre süsleyin. Ben yine muz dilimleri koydum. Dövülmüş fındık, ceviz ya da badem de koyabilirsiniz. Hindistan cevizi olabilir ama ben üstteki keki de hindistan cevizli yapınca artık bunda da olmasın dedim. Pastayı biraz dışarıda bekletip buzdolabına koyun. Bu da 1 gün önceden yapılabilecek bir pasta.

Kısır




2 su bardağı ince bulgur
2 su bardağı kaynar su
1 yemek kaşığı biber salçası
1 yemek kaşığı salça
1,5 limonun suyu
1/2 su bardağı zeytinyağı
1 orta boy soğan
5-6 adet taze soğan
1/2 demet maydanoz
Tuz, karabiber, kimyon, pul biber
3 domates
2 salatalık
Marul yaprağı

Derin bir kaba 2 bardak ince bulguru koyun. Üzerine 2 bardak kaynar suyu boşaltıp kapağını kapatın. 20 dakika kadar bu şekilde kalsın. Ara ara karıştırın yalnız. Bu arada bir soğanı rendeleyin. Taze soğanları ve maydanozu ince ince doğrayın. Bulgur iyice kabarınca önce salçaları ve baharatları koyup karıştırın. Tüm bulgur kıpkırmızı olunca limon suyu ve yağı ekleyin, tekrar karıştırın. En son maydanoz ve soğanları ekleyin. Ben daha sonra çok küçük doğradığım salatalık ve domatesleri de ekliyorum. Marul yaprakları ile servis edin.

Yalancı Su Böreği

Maalesef bunun resmini koyamıyorum. Çünkü herkes silip süpürdü, ilaç için bile bir tane kalmadı.

6 yufka
2 yumurta
1/2 lt. süt
1/2 su bardağı çiçek yağı
250 gr beyaz peynir
Arzu edilirse maydanoz ya da dere otu

Fırın tepsisini yağlayıp en alta bir yufkayı yayın. Kenarlardan taşması lazım. Bir kapta yumurta, yağ ve sütü iyice çırpın. Bir yufkayı elinizle yaklaşık 4-5 parçaya bölüp bu karışıma daldırıp çıkarın ve tepsideki yufkanın üzerine buruşuk buruşuk atın. Çok özenmenize gerek yok. Bu şekilde 2 yufkayı böyle koyun.Daha sonra peyniri eşit bir şekilde yufkanın üzerine yayın. Kalan 3 yufkayı aynı şekilde parçalayıp malzemenin üzerine koyun. En sonunda kenarlardan taşan parçaları bohça gibi böreğinizin üzerine kapatın. Böreği istediğiniz büyüklükte karelere bölüp kalan sıvı malzemeyi böreğin üzerine sürün. Kalırsa tümünü böreğin üzerine boşaltın. Daha sonra tepsiyi buzdolabına koyun. En az 1-2 saat dolapta kalsın. Hatta ben o gün sabahtan hazırladım, akşam 6'da fırına attım. Yani 8 saat dolapta kaldı. Ne kadar çok kalabilirse o kadar iyi. Sonra fırında önce 175 derecede 20 dakika kadar, daha sonra 200 derecede 20-30 dakika daha pişirin. Böreğin üzeri nar gibi kızarınca fırından çıkarın.

AFİYET OLSUN.

Hiç yorum yok: