16 Şubat 2009 Pazartesi

Islak Kek



Bu güzel kek tarifi yine Aybike'nin Mutfağından. Daha önce de bu blogdan tarifini alıp denediğim kekler ya da yemekler muhteşem olmuştu, bu kek de beni yanıltmadı, öyle oldu. Bu bloğu şiddetle öneriyorum.

Ben geçen hafta sonu hasta olmama rağmen, evdeyiz diye 2 gün üstüste değişik kekler yaptım. Biri de buydu. Ev ahalisi çok beğendi.

Malzeme:2/3 su bardağı çiçek yağı
1 su bardağı toz şeker
3 yemek kaşığı kako
1/2 su bardağı süt
2 yumurta
1 paket vanilya
1 paket kabartma tozu
1 su bardağı un
Yapılışı:Yağ, şeker, kakao ve sütü karıştırıp ocağa koyun, kaynayana dek karıştırarak pişirin, kaynamaya başlayınca da 1 dakikla daha pişirmeye devam edin. Daha sonra altını kapatın. Biraz soğutun. Soğuyunca içinden 1 çay bardağı kadarını ayırın. Kalana yumurtaları ekleyip çırpın. Daha sonra da eleyerek un, kabartma tozu ve vanilyayı ekleyin. Yağlanmış tepsiye dökün. Benimki 24x24 kare bir bor.camdı. 175 derecede yaklaşık 25-30 dakika pişirin. Kürdanla kontrol edin. Pişince 4-5 dakika kadar soğuması için bırakın. Sonra keki dilimleyip ayırdığınız sosu üzerine yayın. Yalnız sos biraz koyu oldu. Ben de blogda da tavsiye edildiği gibi yarım çay bardağı daha süt ekledim sosa ve iyice karıştırıp öyle döktüm.

Afiyet olsun.

Hiç yorum yok: